Rivestimentu

TEHERAN, 31 d'aostu (MNA) - I circadori di l'Università di Scienza è Tecnulugia MISiS (NUST MISiS) anu sviluppatu una tecnica unica per applicà rivestimenti protettivi à cumpunenti è parti critiche di a tecnulugia muderna.
I scientifichi di l'Università Russa MISIS (NUST MISIS) sustenenu chì l'uriginalità di a so tecnulugia stà in a cumbinazione di i vantaghji di trè metudi di deposizione basati annantu à diversi principii fisichi in un ciclu tecnicu di vacuum. Applicendu sti metudi, anu ottenutu rivestimenti multistratu cù alta resistenza à u calore, resistenza à l'usura è resistenza à a corrosione, informa Sputnik.
Sicondu i circadori, a struttura originale di u rivestimentu risultante hà purtatu à un miglioramentu di 1,5 volte in a resistenza à a corrosione è l'ossidazione à alta temperatura paragunatu à e soluzioni esistenti. I so risultati sò stati publicati in l'International Journal of Ceramics.
«Per a prima volta, un rivestimentu protettivu di un elettrodu basatu annantu à u carburu di cromu è un ligante NiAl (Cr3C2-NiAl) hè statu ottenutu per via di l'implementazione successiva di a lega à scintilla elettrostatica à vuoto (VES), l'evaporazione à arcu catodicu pulsatu (IPCAE) è u sputtering à magnetron (MS). ) hè realizatu annantu à un ughjettu. U rivestimentu hà una microstruttura cumposizionale, chì permette di cumminà l'effetti benefichi di tutti i trè approcci», hà dettu Philip, capu di u Laboratoriu «Diagnostica innaturale di e trasfurmazioni strutturali» à u Centru scientificu MISiS-ISMAN. L'educazione di Kiryukhantsev-Korneev ùn hè micca indicata.
Sicondu ellu, anu prima trattatu a superficia cù VESA per trasferisce u materiale da l'elettrodu ceramicu Cr3C2-NiAl à u sustratu, assicurendu una alta forza di adesione trà u rivestimentu è u sustratu.
À a tappa dopu, durante l'evaporazione pulsata à arcu catodicu (PCIA), l'ioni di u catodu riempienu i difetti in u primu stratu, agganciandu e crepe è furmendu un stratu più densu è uniforme cù una alta resistenza à a corrosione.
À a tappa finale, u flussu di l'atomi hè furmatu da a sputtering di magnetron (MS) per livellà a topografia di a superficia. Cum'è risultatu, si forma un stratu superiore densu resistente à u calore, chì impedisce a diffusione di l'ossigenu da un ambiente aggressivu.
«Utilizendu a microscopia elettronica à trasmissione per studià a struttura di ogni stratu, avemu trovu dui effetti prutettivi: un aumentu di a capacità portante per via di u primu stratu di VESA è a riparazione di i difetti cù l'applicazione di i dui strati successivi. Dunque, avemu ottenutu un rivestimentu à trè strati, a resistenza di u quale à a currusione è à l'ossidazione à alta temperatura in i mezi liquidi è gassosi hè una volta è mezu più alta di quella di u rivestimentu di basa. Ùn saria micca una esagerazione dì chì questu hè un risultatu impurtante», hà dettu Kiryukhantsev-Korneev.
I scientifichi stimanu chì u rivestimentu aumenterà a vita è e prestazioni di i cumpunenti critichi di u mutore, di e pompe di trasferimentu di carburante è di altri cumpunenti sottumessi à l'usura è à a currusione.
U Centru Scientificu è Educativu per a Sintesi Autopropagante à Alta Temperatura (Centru SHS), direttu da u prufessore Evgeny Levashov, riunisce scienziati di NUST MISiS è di l'Istitutu di Macrodinamica Strutturale è Scienza di i Materiali. AM Merzhanov Accademia Russa di e Scienze (ISMAN). In un futuru vicinu, a squadra di ricerca prevede di allargà l'usu di a tecnica cumminata per migliurà e leghe resistenti à u calore di titaniu è nichelu per l'industria aeronautica.


Data di publicazione: 01 settembre 2022